Tabiattaki tüm güzelliklerin davetine kilitsiz küreksiz olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye başladığı senelerde tanışacakları değiştirilmiş zanaat aktivitelerinden olumlu olarak etkilendikleri açıktır. Bütün bu zanaat dalları beyninde hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziki, bilişsel ve sosyal vürutimleri karınin eğitimciler, er evetşta edinilen müspet müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu takanak, kocakarı karnında başlayan doğal bir ilişkidir. Valide kalbinin ritmik atışlarını dokuz kamer içinde dinleyen süt kuzusu, özellikle duyularının vüruttiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bunların anlamlarına karşı duygusal bir bağ vüruttirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri teşhisyabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylemiş olduği sakin melodileri, doğumundan sonra da teşhisdığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her kültürün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, kocakarı ile süt kuzusu beyninde oturmuş, müzikal bir duygusal sargıdır. Aynı ölçübile aksiyonlevseldir bile; annenin, çocuğuna, havaın uyumak karınin güvenli bulunduğunu belirtmesinin bir yoludur. Er dönemlerde, süt kuzusu – kocakarı – baba beyninde kurulacak musiki bağı, ötede evetşayacakları duygusal ilişkileri sağlamlamlaştıracaktır. Bebeklikten çısoy çocuk, kendini sağlamlıklı bir yetişhınç yapacak etkinliklerle tanışırken, müziğe özel bir önem verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği bayıla bayıla ekler. Dış cihan ile ilişkilerinde musiki, onun karınin yararlı bir haberleşme kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her gün savsaklama edilen sistemli ve kapsamı geniş musiki eğitimi, mevsuk şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı karınin, fiziki ve ruhsal vürutimlerinde önemli bir destekten mahrum lafınmaktadır. Burada, fen bilimleri ve yabancı gönül kadar derslerin çok önemli bulunduğunu bilici ve zanaat etkinliklerinin çocuğu “derslerinden kırmızııkoyacağını” düşünen kocakarı-babaların da, bili eksikliğinden meydana gelen hataları vardır. Musiki eğitiminin, uzun dönemde akademik başarı içerisindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç araştırmaya arz verelim: